„Српска дјевојка“

Devojka u srpskoj narodnoj nosnji

СМЕРНИЦЕ ЗА УЧЕНИКЕ

  1. Одреди основни мотив ове песме.
  2. Шта из уводне слике сазнајеш о Милици, а шта о ономе ко описује њено лице?
  3. Како разумеш хиперболу са дугим трепавицама из првог стиха?
  4. У каквом су односу изглед, понашање и говор девојке?
  5. Упореди Милицу и остале девојке у колу; чиме се она издваја?
  6. Зашто народни певач није приказао Миличине очи? Шта тако боље сагледавамо?
  7. Уочи и анализирај стилска средства: хиперболу, градацију, контраст, словенску антитезу.
  8. Како разумеш наслов песме Српска дјевојка; чиме је Вук био мотивисан да ову песму тако назове?

коло

Анализа:

1.Уочавање теме: девојка и девојачка лепота. Функција мотива – трепавица

2. Композиција: указивање на тему; исповест лирског субјекта; сакупљање кола; коло игра, муње; понашање  и одговор

3. Лик српске девојке:

а) портрет: “дуге трепавице“, “црне очи“, “бело лице“, “румен јагодице“…(телесна лепота је необична, изузетна)

б) карактер: скромна, јединоставна, тиха, повучена, смерна (душевна лепота је неуобичајена)

Закључак: особине издвајају Милицу од других девојака

4. Језик и стил: стални епитети; словенска антитеза; градација и контраст; лирски десетерац

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s