ПРВА ГРУПА : БРЕГ И ГРОБЉЕ НА ЊЕМУ
- Опишите простор у којем се налази лирски субјект, гробље на брегу и поглед на околна брда.
- Какву мисао о људском животу спознаје лирски субјект у сусрету са гробљем?
- Објасни стихове: „Млого тео, млого започео,/час умрли њега је помео“.
- Издвојте епитете (посебно оне који се везују за сунце).
ДРУГА ГРУПА: КАРЛОВЦИ, ДУНАВ, ВИНОГРАДИ
- Објасните стилску фигуру којом започиње ова поетска слика:“Ој Карловци, место моје драго…“
- Упореди дете које упознаје свет приликом доласка у Карловце, са младићем који се растаје од њих. Каква осећања у лирском субјекту буди мисао о растанку и од чега се све он растао?
- Какву улогу у сећању лирског субјекта имају Дунав и виногради?
- Издвојте епитете(посебно оне који се везују за сунце).
ТРЕЋА ГРУПА: БЕЛИЛО, СТРАЖИЛОВО
- Како су приказане девојке у овој поетској слици? Каква атмосфера влада у овом делу поеме?
- Прикажи широку пејзажну слику Стражилова, на коме су се окупљали ђаци и објасни каква осећања ова слика буди у лирском субјекту.
- Какву улогу има метафоричко спомињање смрти: „Ту нек ми се хладна копа рака,/Ту ће мене земља бити лака!“
- Издвојте најупечатљивије епитете (посебно оне који се везују за сунце).
ЧЕТВРТА ГРУПА: ЂАЦИ
- Како је приказан ђачки живот у поеми?
- Опиши атмосферу која доминира у овом делу поеме.
- Којим стихом је испеван завршни део поеме? Какву поруку друговима упућује лирски субјект на крају поеме?
- Издвојте најупечатљивије епитете.
ПЕТА ГРУПА: СРПСКИ ЈУНАЦИ
- Опишите како лирски субјект приказује лик Марка Краљевића и по чему се он разликује од стереотипног приказивања овог епског јунака у народној поезији.
- Који српски витезови се помињу у овом делу поеме и какав значај има Карађорђе за српски народ?
- Каква осећања доминирају у овом делу поеме и како се она уклапају у општу атмосферу ђачког живота?
- Издвојте најупечатљивије епитете.
ШЕСТА ГРУПА: КОЛО
- Какву улогу има коло у ђачком животу?
- Наведи све представнике јужнословенских народа који се налазе у колу. Зашто је идеја југословенства била врло актуелна у кругу омладинског покрета?
- Како ритам кола изражава слику атмосфере ђачког живота?
- Издвојте најупечатљивије епитете.