Истраживачки задаци за „Хамлета“

ПРВА ГРУПА: ХАМЛЕТОВ ИЗГРАЂЕНИ СВЕТ

Припремите се да опишете живот краљевића Хамлета пре очевог убитства.

  1. Претпоставите како је изгледао Хамлетов живот на двору?
  2. Како је текло његово образовање? Где се школовао? Какве су биле његове интелектуалне сфере? Коју уметност је добро познавао?
  3. Како је изгледао Хамлетов емотивни свет? Какав је однос имао према оцу, према мајци и према Офелији?
  4. Какву представу о свету је имао Хамлет пре очеве смрти?
  5. Покушајте да објасните двосмисленост људске судбине и дефинишете истину и реалан свет којим смо окружени.

 

ДРУГА ГРУПА: ХАМЛЕТОВ ПОЉУЉАНИ СВЕТ

  1. Који догађај мења Хамлетову изграђену слику света? Како је на Хамлета утицала очева смрт и мајчино неверство?
  2. Какву представу је имао о очевој смрти? Зашто Шекспир уводи духа у драмску радњу ради разоткривања истине о почињеном злочину? Објасните појмове привида и истине.
  3. Објасните прве Хамлетове реакције на речи духа.

3.До каквог преокрета долази у Хамлетовом понашању?

  1. Како Хамлет почиње да мења свој однос према околини и људима који га окружују?
  2. Ко су најважнији људи из Хамлетовог окружења?

 

ТРЕЋА ГРУПА: ХАМЛЕТОВ РЕАЛНИ СВЕТ

  1. Опишите краљицу (Хамлетову мајку) и протумачите њене поступке, према успомени на покојног мужа и према Хамлету.
  2. Опишите краља и објасните његове поступке.
  3. Опишите Офелију? Каква је функција њеног лика у драми?
  4. Опишите Полонија, његово понашање и карактеристике.
  5. Какву улогу имају Розенкранц и Гилденстерн? Резимирајте , у кратким цртама, Хамлетово окружење.

 

ЧЕТВРТА ГРУПА: ХАМЛЕТОВ УРУШЕНИ СВЕТ

  1. Каква је Хамлетова измењена слика света? Објасните у кога се све Хамлет разочарао и због чега?
  2. Обратите пажњу на његов разговор са Офелијом.
  3. Које се нове карактерне црте појављују у Хамлету? Пронађите примере његове охолости.
  4. Коме Хамлет једино верује и како то поверење испољава? Опишите Хорација и његову функцију у драми.
  5. Пред каквом дилемом се нашао Хамлет? Објасните суштину монолога „Бити ил не бити“.

 

ПЕТА ГРУПА: ХАМЛЕТОВ СРУШЕНИ СВЕТ

  1. Како Хамлет доживљава освету, да ли само као лични чин или сматра да треба да се бори против свог зла у свету?
  2. Зашто Хамлет свет назива тамницом?
  3. Како је Хамлет објаснио човекову судбину? (Анализирајте сцену на гробљу.)
  4. Објасните последње Хамлетове речи : „Остало је ћутање.“
  5. Како видите Хамлета у савременом свету?

Једно мишљење на „Истраживачки задаци за „Хамлета“

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s